پرچم ایران
Medical Services Insurance Organization
سه‌شنبه 24 مهر 1397  
نقشه سایت
تماس با ما
خانه
English Version
آخرین بروزرسانی:
دوشنبه 23 مهر 1397 20:29:21
 
امكانات صفحه
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • تعيين صفحه پيش فرض مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
  • آمار بازدید
    تعداد بازدید از سایت: 89042891
    تعداد بازدید این صفحه: 186578
    در امروز: 4544

نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
<>
شيدسچپج
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
بيشتر
جاذبه های استان


 
 
اخبار
نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان در اداره کل بیمه سلامت همدان
  • 1397/7/23 دوشنبه به مناسبت هفته بیمه سلامت تشکیل شد: نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان در اداره کل بیمه سلامت همدان
    در این جلسه که به میزبانی اداره کل بیمه سلامت تشکیل شد و مدیر کل روابط عمومی استانداری به همراه اعضاء محترم شورای هماهنگی روابط عمومی های استان همدان در آن حضور داشتند. دکتر فرجی مدیر کل بیمه سلامت ضمن ارائه گزارشی از خدمات و رسالت سازمان بیمه سلامت به تشریح برنامه های هفته بیمه سلامت اشاره نمود وابراز امیدواری کرد با کمک و یاری ادارات دیگر از جمله استانداری بتوانیم بیمه سلامت را بیشتر به مردم بشناسانیم و مردم را از خدمات بیمه سلامت آگاه سازیم در ادامه مدیر کل روابط عمومی استانداری همدان نیز در سخنانی از اعلام آمادگی شورای هماهنگی روابط عمومی های استان همدان در بحث اطلاع رسانی و بزرگداشت بیمه هفته سلامت خبر داد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: نگرانی ارائه دهندگان خدمت در بخش‌های بستری و سرپایی در سال ۹۷ ایجاد نظم در پرداخت ‏بود که ما نیز به این کار عمل کرده و پرداختی‌ها را منظم کردیم.‏
برگزاری کوهپیمایی خانوادگی به مناسبت هفته دفاع مقدس
  • 1397/7/11 چهارشنبه برگزاری کوهپیمایی خانوادگی به مناسبت هفته دفاع مقدس
    به مناسبت هفته دفاع مقدس کوهپیمایی خانوادگی کارکنان اداره بیمه سلامت استان همدان در روز جمعه 6 مهرماه برگزار شد. در این مراسم معنوی دکتر سعید فرجی مدیر کل بیمه سلامت همدان در سخنانی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز افزود هفته دفاع مقدس هفته تجدید میثاق با آرمان های انقلاب اسلامی ایران است و ملت ما ملتی پایبند به ارزشهای دینی و مذهبی است و توطئه های دشمنان هیچگاه خللی در اراده مردم ایران ایجاد نخواهد کرد. وی همچنین در ادامه ابراز امیدواری کرد جوانان کشورمان با برخورداری از بصیرت و آگاهی ادامه دهنده راه شهدا باشند.
کسب رتبه برتر اداره کل بیمه سلامت استان همدان در بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی‏
  • 1397/7/5 پنجشنبه کسب رتبه برتر اداره کل بیمه سلامت استان همدان در بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی‏
    به گزارش روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت همدان، بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی استان همدان به منظور تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت با حضور مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی استان همدان دراستانداری همدان برگزار شد. اداره کل بیمه سلامت استان همدان در این برنامه که با حضور استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و جمعی از مدیران دستگاه‌ها و ادارات کل استان همدان برگزار شد به عنوان رتبه برتر شاخص های عمومی گروه حمایتی ، سلامت و بهداشت شناخته و معرفی شد.
پرداخت ۲۰ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران خاص در همدان/ رتبه نخست برنامه عملیاتی در کشور

انتصاب سرپرست اداره نظارت و ارزشیابی بیمه سلامت استان     11/3/94

بر اساس حکمی از سوی دکتر سعید فرجی مدیر کل بیمه سلامت استان دکتر علی محمد امیری مجد به سمت سرپرست اداره نظارت و ارزشیابی بیمه سلامت استان همدان  منصوب گردیدند.

انتصاب مدیرکل بیمه سلامت استان همدان        20/1/94

بر اساس حکمی از سوی دکتر انوشیروان محسنی بندپی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران دکتر سعید فرجی به سمت مدیرکل بیمه سلامت استان همدان  منصوب گردیدند.

اطلاعیه مهم
تفکیک اطلاعات بیمه سلامت همگانی از بیمه ایرانیان
فايلها
تفکيک بيمه سلامت همگاني از بيمه ايرانيان.pdf 226.416 KB
سوالات متداول

سئوالات بیمه گری و درآمد

 

1- چه افرادی می توانند از پوشش بیمه ایرانیان استفاده نمایند؟

 کسانی امکان استفاده از بیمه ایرانیان دارند که در زمان صدور بیمه فاقد هر گونه پوشش بیمه ای باشند.

2- چه مدارکی جهت دریافت  بیمه ایرانیان لازم می باشد؟

مدارک لازم جهت دریافت بیمه ایرانیان: یک قطعه عکس ، شناسنامه، کارت ملی و واریز حق بیمه مربوطه  
3- آیا می توان از
 بیمه ایرانیان به صورت انفرادی استفاده نمود؟

 خیر بیمه ایرانیان بصورت خانوار می باشد .

4- جهت دریافت دفترچه بیمه به چه مراکزی می توان مراجعه نمود؟

جهت دریافت دفترچه به آدرس نمایندگی ها و دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با بیمه سلامت که لیست آنها در سایت اداره کل موجود است مراجعه نمائید.

5- بیمه روستایی چیست شرایط و نحوه استفاده از دفاتر آن چگونه است ؟

بیمه روستائی یکی از صندوق های بیمه ای سازمان بوده که کلیه افراد ساکن در مناطق روستائی و شهرهای زیر بیست هزار نفر که سابقه حداقل شش ماه سکونت در روستا را دارند می توانند پس از درخواست و ارائه مدارک لازم تحت پوشش آن قرار گیرند. نحوه استفاده از آن بدین صورت است که بیمه شده با دفاتر بیمه جهت استفاده از خدمات بیمه ای مورد نیاز خود در مرحله اول به پزشک خانواده مشخص شده برای ایشان در محل روستا یا شهر زیر بیست هزار نفر خود مراجعه می نمایند و پس از انجام اقدامات تشخیصی و درمانی توسط پزشک خانواده در صورت تایید پزشک خانواده با رعایت سیستم ارجاع به متخصصین مورد نیاز طرف قرارداد مشخص شده مراجعه می نمایند. بدیهی است با مراجعه مستقیم بیمه شده به متخصصین امکان استفاده از مزایای بیمه ای این صندوق وجود ندارد و هزینه های درمانی لازم کلاً توسط خود بیمه شده پرداخت می گردد. ولی در صورت رعایت سیستم ارجاع و مراجعه اولیه به پزشک خانواده میزان پرداختی بیمار مانند سایر صندوق های بیمه ای سازمان بیمه خدمات درمانی ، بستری 10% و در سرپائی 30% کل هزینه ها خواهد بود.

6- چگونه می توانم تمام فرزندان ، پدر و مادر ، عروس و دامادم را تحت پوشش خود قرار دهم ؟

به صورت تبعی 3 ، با پرداخت حق بیمه ماهیانه به نرخ تبعی 3 مربوط به آن سال و با رعایت شرط خانوار

 

7- افرادی که دارای هیچ نوع بیمه ای نیستند چه باید بکنند؟

- افرادی که هیچ نوع پوشش بیمه ای نداشته باشند می توانند تحت پوشش یکی از بیمه های زیر قرار گیرند .

الف)در صورت حداقل شش ماه سکونت در روستا یا شهرهایی با جمعیت کمتر از بیست هزار نفر تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر

ب) در صورت پرداخت حق بیمه مربوطه ، به صورت خانوار تحت پوشش بیمه ایرانیان

ج)در صورتی که والدین و یافرزندان آنان کارمند باشند در صورت تقاضای بیمه شده اصلی تحت پوشش بیمه صندوق کارمندی می توانند قرار گیرند.

8- بیمه ایرانیان چیست و شرایط و هزینه استفاده از این بیمه چگونه است ؟

افرادی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نباشند می توانند با پرداخت حق بیمه مربوطه به صورت خانوار دفترچه بیمه ایرانیان دریافت نمایند.

9- آیا می توان هزینه بیمه ایرانیان را بصورت اقساط پرداخت نمود؟

خیر، هزینه حق بیمه صندوق ایرانیان  قبل از صدور دفاتر لازمست در یک فیش پرداخت گردد.

10- آدرس و شماره تلفن های اداره کل بیمه سلامت استان همدان چیست ؟

در سایت اداره کل بیمه سلامت به آدرس  http://hm.ihio.gov.ir درج شده است (تماس باما و واحدهای تابعه)

11- برای تمدید دفاترم چه باید بکنم ؟

به منظور تمدید دفترچه لازمست با در دست داشتن دفترچه بیمه قبلی ، شناسنامه سرپرست ، شناسنامه فرزندان ذکور بالای 18 سال، شناسنامه فرزندان اناث بالای 15 سال و گواهی تحصیلی فرزندان ذکور بالای 22 سال می توانند به یکی از نمایندگیهای این اداره کل مراجعه نمایند.

 12- دفترچه ام را گم کرده ام چه باید بکنم ؟

جهت درخواست دفترچه المثنی به یکی از نمایندگیها مراجعه نموده و پس از طی شدن مدت زمان انتظار دفترچه المثنی (یکماه) صادر خواهد شد.

 13- آیا امکان تعویض دفترچه بصورت تلفنی وجود دارد ؟

بله، با تماس با یکی از نمایندگی ها و درخواست تلفنی تعویض دفترچه امکان پذیر می باشد.

 14- نحوه استفاده اتباع خارجی از خدمات بیمه خدمات درمانی چگونه است ؟

 اتباع خارجی درصورت داشتن کارت هویت ویژه معتبر و معرفی اداره اتباع استانداری به وزارت کشور ارجاع و از طریق آن وزارت با سازمان بیمه سلامت بصورت متمرکز (کشوری) بیمه میشوند .

15- دفاتر انتقالی از استانهای دیگر چگونه باید تعویض گردند؟

افرادی انتقالی ازاستانهای دیگر در صورت برقراری حقوق می توانند با مدارک: نامه تسویه حساب از استان مبداء ، دفاتر بیمه استان قبلی، حکم انتقال ، شناسنامه ها ، عکس ، شماره ملی ، فرم ثبت نام صدور اولیه به یکی از نمایندگیها مراجعه نمایند.

 

سئوالات اسناد پزشکی و حوزه درمان

 

1- جهت دریافت هزینه خسارت متفرقه به چه مراکزی می توان مراجعه نمود؟

برای دریافت هزینه خسارت متفرقه(مراکز بیمارستانی غیر طرف قرارداد) فقط به اداره کل مراجعه نمائید.

2- تایید نسخ تراکم استخوان به چه صورت می باشد؟

جهت تائید تراکم استخوان : نسخ ممهور به مهر متخصص داخلی، زنان، ارتوپدی و کلیه فوق تخصصها نیاز به تائید اداره کل را ندارد. نسخ سایر پزشکان(غیر از پزشکان عمومی) جهت بیمه شده خانم کمتر از 55 سال و آقا کمتر از 65 سال باشد با در دست داشتن مدارک دال بر بیماری زمینه ای برای تائید به اداره کل مراجعه نمایند.

3- در چه صورتی به خدمات سرپایی هزینه پرداخت نمی گردد؟

در صورتیکه بیمه شده خدمات سرپائی را از موسسه غیر طرف قرارداد دریافت کرده باشد خسارت متفرقه هزینه پرداخت نمی نماید.

4- جهت تایید داروی  Plavixچه مدرکی مورد نیاز می باشد ؟

جهت تائید داروی Plavix با در دست داشتن مدارک آنژیوپلاستی به اداره کل مراجعه نمائید.

5- آیا داروی Roacutan  در تعهد بیمه خدمات درمانی می باشد؟

داروی Roacutan فقط در موارد سرطان با ارائه مدارک قابل تائید است.

6- جهت تایید داروهای شیمی درمانی چه مدرکی مورد نیاز می باشد ؟

جهت تائید داروهای شیمی درمانی همراه داشتن جواب پاتولوژی و پرکردن فرمهای مربوطه الزامی   است.

7- هزینه آزمایشات بیماران خاص به چه صورت محاسبه می گردد ؟

هزینه آزمایشات در موارد بستری بیماران خاص مانند سایر بیمه شدگان محاسبه می شود.
8- آیا لیزیک و لازک
 چشم (عیوب انکساری) در تعهد بیمه سلامت می باشد؟

لیزیک و لازک چشم (عیوب انکساری) در تعهد بیمه سلامت نمی باشد.

9- ملاک قیمت گـذاری دارو در نسخ بیمه خدمات درمانی کدام مرجع مباشد؟

به هنگـام قیمت گـذاری نسخ دارویی صرفاً قیمتهای موجود در وب سایت اداره کل بر روی نسخ درج شود و درصورت ضـرورت ، مابه التفاوت بصورت عدد جداگـانه برروی نسخ قید گـردد .

 10- اگـر بیمه شده روستـایی نیـاز به خدمت بستری داشته باشد رعایت سیستم ارجاع الـزامی است ؟

خیـر ـ جهت بیماران بستـری در بیمارستـان های طـرف قرارداد سطح استان در صندوق روستایی نیاز به رعایت سیستم ارجاع نمیباشد

11- درچه موسساتی می توان از بیمه ایرانیان استفاده نمود؟

استفاده از دفاتر بیمه ایرانیان مانند دفاتر کارمندی و سایر اقشار بوده و در کلیه موسات طرف قرارداد جهت بهره مندی از خدمات بیمه ای بستری و سرپائی قابل استفاده است . سهم پرداختی بیمه شده خویش فرما (فرانشیز) از کل هزینه خدمات ارائه شده نیز مانند سایر صندوق های بیمه ای سازمان بیمه سلامت می باشد.

12- بیماران خاص کدامند و چه خدماتی به بیماران خاص داده می شود ؟

- بیماران خاص شامل :

الف : دیالیزی دائم

ب : پیوند کلیه

ت : تالاسمی

ث : هموفیلی

ج : MS

می باشند این بیماران دردریافت خدمات و داروهای مورد نیاز مرتبط با بیماری خاص خود از تخفیف نسبت به سایر بیمه شدگان سازمان برخوردار بوده و جهت دریافت دارو   و یا خدمات بستری بیماری خاص خود صفر تا ده درصد (بر عکس 10 تا 30 درصد از افراد عادی) فرانشیز (سهم پرداختی بیمه شده از کل هزینه خدمات و داروی ارائه شده) پرداخت می نمایند . بدیهی است این تخفیف مربوط به ارائه خدمات مرتبط با بیماری خاص ایشان خواهد بود و در سایر بیماری های غیر مرتبط با بیماری ایشان مانند سایر افراد فرانشیز پرداخت می نمایند.

13 - اگـر بیمه شده روستـایی نیـاز به خدمت بستری داشته باشد رعایت سیستم ارجاع الـزامی است ؟

خیـر ـ جهت بیماران بستـری در بیمارستـان های طـرف قرارداد سطح استان در صندوق روستایی نیاز به رعایت سیستم ارجاع نمیباشد

14 - هنگام مراجعه به بیمارستانها جهت استفاده از خدمات بیمه ای چه مدارکی باید همراه باشد؟

در مراجعه به بیمارستانها همراه داشتن دفترچه بیمه صادر شده عکس دار (برای افراد بالای دو سال) و دارای اعتبار (مدت اعتبار چاپ شده دردفترچه بیمه) الزامی است. استفاده از دفاتر بیمه روستائیان بدون نظر و ارجاع پزشک خانواده در دفتر ایشان امکان پذیر نمی باشد. استفاده از برخی خدمات بستری نیاز به تایید اداره کل بیمه سلامت استان قبل از بستری دارند که بیمه شدگان پس از مراجعه به پزشک و گرفتن نامه مبتنی بر علت بیماری ، شرح آن و اقدام قابل انجام در بیمارستان از جمله نوع عمل جراحی که قرار است برروی بیمار انجام پذیرد به اداره کل مراجعه و در صورت تایید اداره کل مشمول دریافت خدمات بیمه ای می گردند که درذیل بیان می گردد (مراجعه بیمار به اداره کل بیمه همراه مدارک ذیل همیشه ، در این موارد الزامی است ) :

الف ) عمل تعویض مفصل در مواردیکه بدلایل مختلف نیازمند تعویض کامل مفصل با پروتز می باشند همراه داشتن عکس رادیولوژی مفصل با نامه پزشک مبنی بر دلیل لزوم عمل الزامی است. (سابقه 5 سال پرداخت حق بیمه الزامی است ) .

ب)عمل جراحی انحراف تیغه بینی با نامه پزشک مبنی بر دلیل انحراف و گرافی و مراجعه بیمار قبل از عمل به اداره کل الزامی است.
ث ) عمل جراحی فک که بیمار قبل از عمل با همراه داشتن عکس رادیولوژی فک و نامه پزشک
 مبنی بر نوع مشکل فک ها به اداره کل بیمه مراجعه  نماید.

ج)عمل جراحی جهت اصلاح افتادگی پلک که بیمار قبل از عمل با نامه پزشک با ذکر دلیل مشکل مربوطه و همراه داشتن مدارک مورد نیاز به اداره کل بیمه مراجعه  نماید.

ح)اعمال جراحی تکمیلی شکاف لب که در صورتیکه جنبه درمانی داشته باشد بیمار قبل از عمل همراه نامه پزشک به اداره کل بیمه مراجعه نماید

15-در بیمارستان به چه کسی باید مراجعه نمود؟

در هر بیمارستان اداره کل بیمه خدمات درمانی کارشناس مقیم مستقر نموده است که بیمه شدگان در صورت هر گونه مشکل یا ابهامی در ارتباط با دریافت خدمات درمانی بیمه ای می توانند به ایشان مراجعه نمایند.نماینده  بیمه در بیمارستان   وظایفی از جمله صدور معرفی نامه جهت استفاده بیمه شدگان از بیمه طبق ضوابط ، پاسخگویی به سوالات و مشکلات و ابهامات ایشان رسیدگی اولیه به شکایاتشان، مشاوره به بیمه شدگان جهت سهولت در دریافت خدمات بیمارستانی و ... دارد . بیمه شدگان در صورت داشتن ابهام یا مشکل و شکایت در خصوص نحوه دریافت خدمات بستری و یا سرپائی در بیمارستان نباید به صورت مستقیم به اداره کل بیمه مراجعه نمایند و حتماً باید از کارشناس بیمه نامه گرفته و با نامه ایشان به اداره بیمه مراجعه نمایند. بدیهی است در صورت مراجعه مستقیم بیمه شده به اداره بیمه و پیگیری مشکلات بدون نامه کارشناس ناظر بیمارستان اداره کل پاسخگو نخواهد بود.

16- چه نوع خدماتی در بیمارستانها و موسسات بصورت آزاد حساب می شود ؟

- هزینه برخی خدمات بیمارستانی در تعهد بیمه نمی باشد از جمله هزینه اتاق خصوصی، داروهای خارجی که نوع ایرانی آن موجود باشد ، لباسهای یکبار مصرف بیماران ، هزینه تشکیل پرونده ، حق فنی داروخانه و آزمایشگاه ،هزینه مربوط به همراه مریض ، بسته وسایل بهداشتی از جمله خمیر دندان و مسواک و دمپائی ... که بصورت آزاد حساب می شود.

- همچنین برخی خدمات سرپائی و بستری ، در موسسات و بیمارستانها در تعهد بیمه پایه نمی باشد از جمله خدمات و اعمال مربوط به زیبائی ، موارد مربوط به بیماریابی (اسکرینینگ)، سربازی ، تعیین درصد از کارافتادگی و جانبازی ، هزینه های مربوط به واکسیناسیون و پیشگیری از جمله واکسیناسیون مربوط به سفرهای زیارتی و ... وسایل مربوط به بازتوانی از جمله عصا ، عینک ، کفش های طبی و دندان مصنوعی ، خدمات دندانپزشکی (بجز جرم گیری و بروساژ ، کشیدن دندان که بیمه ای است).

17- در صورتیکه هزینه ای آزاد حساب شد چه باید کرد ؟

در بیمارستان در صورتیکه هزینه ای آزاد حساب شد بیمه شده باید به کارشناس بیمه مراجعه و موضوع را با وی مطرح نماید و کارشناس موضوع را بررسی می کند در صورتیکه خدمت دریافت شده در تعهد بیمه بوده است مورد پیگیری قرار داده تا مشکل بیمار مرتفع گردد و در صورتیکه درتعهد نباشد نیز باید توسط بیمه شده پرداخت شود.

- در دریافت خدمات سرپائی در موسسات نیز در صورت آزاد محاسبه شدن و داشتن قرارداد موسسه با اداره بیمه سلامت،  نیز بیمه شده باید به اداره بیمه مراجعه نماید تا موضوع پیگیری گردد.

 18- نحوه محاسبه هزینه های خدمات و سهم بیمار چگونه است؟

- کلیه بیمه شدگان همه صندوق های سازمان بیمه خدمات درمانی (بجز بیماران خاص) در مراجعات و دریافت خدمات در بخش سرپائی 30% و در بخش بستری 10% کل مبلغ هزینه خدمات انجام شده در تعهد سازمان را پرداخت می نماید(سهم بیمه شده = فرانشیز) و مابه التفاوت 70 تا 90 درصدی آن توسط سازمان پرداخت می گردد.

- لازم به ذکر است چنانچه بیمه شده ای به موسسات و بیمارستانهای خصوصی مراجعه نماید پرداخت مابه التفاوت تعرفه بخش خصوصی با دولتی بر عهده بیمه شده می باشد

- بیماران خاص دردریافت خدمات سرپائی و بستری و داروهای مرتبط به بیماری خاص خود از تخفیف در پرداخت فرانشیز برخوردارند.

19- هزینه چه خدماتی از طریق خسارت متفرقه قابل پرداخت است؟

- بیمه شدگان با دریافت پنج دسته خدمات می توانند با مراجعه به واحد خسارت متفرقه اداره کل مبلغ سهم سازمان هزینه خدمات دریافت شده را پس از ارائه مدارک لازم دریافت نمایند ، مدت زمانی جهت مراجعه به واحد خسارت متفرقه برای دریافت هزینه های مذکور حداکثر 6 ماه  از تاریخ ترخیص یا دریافت خدمات بوده و پس از آن امکان پذیر نمی باشد.

الف ) بیمه شدگانی که جهت دریافت خدمات بستری به بیمارستانهای غیر طرف قرارداد مراجعه نموده و خدمات در تعهد بیمه  را بصورت آزاد دریافت نموده اند.

ب ) بیمه شدگانی که جهت دریافت برخی خدمات سرپائی ، خاص به موسسات غیر طرف قرارداد مراجعه کرده اند و خدمات مورد نیاز در تعهد را بصورت آزاد دریافت کرده اند موسسات طرف قرارداد سرپائی ارائه دهنده آن خدمت خاص در استان موجود نمی باشد.(در صورت تایید توسط کمیته فنی استان قابل پرداخت می باشد) .

ت )  وسایل و پروتزهای تهیه شده از خارج بیمارستان های خصوصی طرف قرارداد توسط بیمه شده که پرونده بستری آنان با بیمه محاسبه گردیده است ولی وسیله مذکور به دلیل تهیه از خارج توسط خود بیمه شده آزاد پرداخت گردیده است.

ٍٍٍث ) هزینه های درمانی خارج از کشور در موارد خاص در صورت تایید   شورایعالی پزشکی.

20- هنگام مراجعه جهت دریافت هزینه (از طریق خسارت متفرقه) چه مدارکی باید همراه داشته باشیم؟

1-      - تصویر صفحه اول دفترچه بیمه معتبر بیمار و سرپرست یا تایید اداره بیمه گری ودرآمد به همراه آدرس و تلفن

2-      اصل صورتحساب بیمارستان ممهور به مهر بیمارستان یا مهر و امضای امور مالی بیمارستان

3-      اصل صورتحساب پزشکان ممهور به مهر بیمارستان یا مهر و امضای امور مالی بیمارستان

4-      اصل گواهی جراح و تصویر شرح عمل ممهور به مهر جراح و کمک جراح

5-      اصل گواهی پزشک معالج یا مشاور حاوی علت بستری، تعداد ویزیتها و مشاوره ها با مهر و امضای پزشک مربوطه

توضیح 1-در صورت ذکر نوع و تعداد ویزیت و مشاوره در برگ صورتحساب پزشکان ذکر این موارد در گواهی الزامی نمی باشد.

توضیح 2-در صورتی که نوع و تعداد ویزیت و مشاوره دربرگ صورتحساب پزشکان علاوه بر مهر بیمارستان ممهور به مهر وامضای پزشکان معالج ومشاور باشد ارائه گواهی پزشک ضروری نیست.

6-      اصل گواهی زمان بیهوشی با مهر مو امضای متخصص بیهوشی یا کپی برگ بیهوشی با مهر وامضای متخصص بیهوشی

توضیح : در صورت عدم ارائه برگه یا گواهی بیهوشی چنانچه در شرح عمل ساعت شروع و پایان بیهوشی قید و ممهور به مهر وامضای متخصص بیهوشی باشد ، قابل قبول خواهد بود.

 

       7- اصل نسخ دارویی ولوازم مصرفی بخش و یا لیست رایانه ای با مهر و امضای واحد مربوطه و مهر پزشک معالج

       8- اصل نسخه دارو و وسایل مصرفی اتاق عمل با قیمت گذاری اقلام با مهر پزشک جراح، بیهوشی و مسئول اتاق عمل و درج مبلغ کل آن درصورتحساب

      -9  اصل فاکتور پروتزهای مصرفی دارای مشخصات بیمار و مشخصات و مهر شرکت و تایید مصرف آن توسط پزشک جراح و مسئول اتاق عمل

     -10  لیست خدمات انجام شده و یا گزارش(جواب) خدمات در موارد آزمایشات،پرتو پزشکی ، توانبخشی و .... یا لیست رایانه ای با مهر و امضای واحد مربوطه

توضیح : در مواردی که به علت مستقل بودن واحدهای زیر مجموعه بیمارستان مبلغ هزینه های دارو، لوازم مصرفی، پروتز و خدمات پاراکلینیک در برگه صورتحساب قید نشده باشد، لازم است رسید مالی مربوطه

  -11  در مورد بیماران فوت شده که خود بیمه شده اصلی می باشند، ارائه فتوکپی انحصار وراثت و وکالتنامه محضری وکیل انتخابی وراث ضروری است .

  -12  بیمه شدگانی که در بیمارستانهای دولتی طرف قرارداد بستری شده اند و پروتز خود را به صورت آزاد تهیه نموده اند ارائه مدارک زیر الزامی است :

        الف) فتوکپی صورتحساب بیمارستان

        ب)  ارائه اصل فاکتور خرید پروتز به همراه تایید پزشک جراح، مسئول اتاق عمل و نماینده بیمه

 

21- چه نوع خدمتی از خدمات دندانپزشکی جزء تعهدات بیمه سلامت می باشد :

الف) جرم گیری و بروساژ فکین

ب)ویزیت دندانپزشک

ت) انواع گرافی های دندان

ث ) کشیدن دندان

ج)فیشور دندان 6 از 3 سالگی تا 10 سالگی و ترمیم دندان 6 تا 14 سالگی دانش آموزان

22- آیا هزینه خدمات دندانپزشکی که جزء تعهدات بیمه خدمات درمانی نیست از طریق اداره کل بیمه سلامت قابل پرداخت است؟

خیر خدمات دندانپزشکی که در تعهد نمی باشد از طریق خسارت متفرقه نیز قابل تایید نمی باشد.

 

23- در چه زمانی مطالبات پزشکان و موسسات به حساب آنها واریز می گردد ؟

در صورت تامین اعتبار ازطرف سازمان مرکزی و وجود منابع مالی پرداخت می شود.

 

فرهنگ بیمه و سلامت
         
 


   همایش بیمه سلامت ، پوشش
 همگانی و مدیریت منابع مالی

           آذر ماه 1397 
 
Hamayesh-nchir.ihio.gov.ir






بيشتر
نظر خواهي
تا چه حد اطلاع رسانی در مورد خدمات اداره کل مطلوب می باشد:
   
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم


اوقات شرعي

True
ما را در سروش دنیال کنید